sâmbătă, 8 octombrie 2011

Trairile launtrice........o povara greu de dus lo9


              Situatia locurilor de munca in RmValcea este dezastruasa........ca de altfel in toata tara. Platforma industriala......de alta data......nu mai ofera.....atitea locuri de munca!!! . Cei care lucreaza in institutiile de stat......in numar cit mai mic...... sunt supusi unui stress contnuu.......fiindca nici ei nu mai au siguranta locului de munca. Grosul valcenilor lucreaza in comert. Marile societati pe actiuni au absorbit si ele forta de munca.
                Multi valceni au plecat la munca in strainatate.......fiindca unii nu-si gasesc de munca...... iar altii nu mai vor sa munceasca 10 ore pe zi de luni pina simbata inclusiv, pe un salariu net de 5oo lei lunar. Absolventii de liceu, de facultate intra direct in somaj, fiindca nu-si gasesc locuri de munca. Cei de la Somaj afiseaza doar locuri de munca in constructii......iar la Bursa locurilor de munca.......oferta este limitata.......pentru cei cu studii superioare......mai nimic. Locurile bune de munca sunt ocupate de copiii, nepotii, rudele celor de la partide.....care s-au plimbat de la un partid la altul......intotdeauna fiind  la partidul de  la "PUTERE".
                Fiica mea este licentiata in economie......masterul in finante banci......dar nu a reusit sa-si gaseasca un loc de munca in domeniul ei. A terminat in 2005......a intrat in somaj 6 luni.......apoi si-a gasit un loc de munca la OPTINOVA unde a stat aproape 2 ani.......fiindca OPTINOVA si-a restrins activitatea.......apoi a intrat in somaj.......dupa care nu a mai reusit sa-si gaseasca un loc de munca stabil. Inca mai traiesc eu.....care o sustin financiar......altfel ar fi trebuit sa munceasca cu ziua pentru a-si cistiga cit de cit existenta. 
             Visele fiicei mele s-au spulberat de mult........nu mai este in stare sa-si faca planuri de viitor. Pe fiica mea o dezavantajeaza: timiditatea, seriozitatea ei evidenta in comportament, tinuta. Anul acesta face 30 ani.......si ma exaspereaza pe mine......ca stiu.....ca patronii nu angajeaza......decit pustoaice cu aspect comercial. La interviuri patronii i-au pus intrebari de genul: daca esti casatorita, daca ai prieten, daca ai parintii bolnavi, de ce ai facut o facultate particulara si nu una de stat, daca esti in perspectiva unei casatorii, daca esti gravida, de ce vrei sa lucrezi in domeniul X, de ce ai pauza asa mare in cartea de munca, de ce ti-a convenit sa lucrezi la negru??......intrebari care nu demonstreaza priceperea profesionala si nici abilitatea ei.......ci doar interesul patronilor de a afla daca fiica mea  are obligatii de familie sau nu, daca este consecventa.....pentru a sti ei cum s-o foloseasca mai bine.
              Imi este foarte teama ca fata mea......in conditiile actuale......si cu felul ei de a fi.....timida, extrem de serioasa si....poate si putin mindra......sa nu ramina fara servici. Raspunsurile ei la interviuri sunt inteligente.......dar pentru niste patroni de "carton".....cad greu.....fiindca ei vor fete frumoase dar prostute, naive.......ca sa le duca cu zaharelul. Ei prefera fetele frumoase, dezinvolte. Toti colegii mei si-au aranjat copiii.....pe posturi caldute......iar eu nu am putut face nimic pentru fiica mea fiindca sunt pensionata de lo ani......si atunci cind nu esti in treaba......nimeni nu te mai intreaba. Iar ea....parca nu mai are puterea sa lupte si sa spere.
              Asa ca.......numai DUMNEZEU o poate ajuta pe fiica mea.....si ea daca isi shimba felul ei de a fi.!!! Adica: sa fie mai cu tupeu si mai maleabila.......seriozitatea este buna......dar nu intotdeauna. Adelina.....tii minte ce ti-a spus tatal tau? Macar vorbele lui sa te ambitioneze.....pentru a-i demonstra lui ca nu este asa..... si tie ca poate fi si altfel.

              VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu