joi, 20 octombrie 2011

Trairile launtrice..........o povara greu de dus 110


                  Fiecare zi din viata mea are istoria ei........fiecare etapa a vietii mele are istoria ei.......care m-au marcat intr-un mod foarte profund si dureros......provocindu-mi framintari launtrice......greu de eliberat Am sa va vorbesc despre......citeva framintari.......care nu-mi dau......pace......de o viata.
                   Cind aveam vreo 12 ani am cazut......in cadere m-am izbit cu dintii din fata.....de sifonier.....dupa care m-am ales cu lopatarii sparti. De atunci si pina in prezent eu tot am probleme cu dantura. Tin minte ca eram in liceu.....si eu eram stirba......nu rideam de rusine......parca ma si izolasem. Eram multi frati.....parintii nu faceau fata la cheltuielile pentru supravietuire......nu se mai punea problema danturii mele. Dupa terminarea liceului, tata a facut un efort financiar.....si cu ajutorul unui tehnician dentar pe care tata il cunostea......mi-a facut o lucrare cu dinti de portelen......dar baza era dintr-un material numit vipla care oxida dind un miros urit al gurii. Lucrarea era rezistenta si aspectuasa.......dar dupa niste ani.....la o extractie de pe maxilarul inferior......doctorita mi-a spart portelanul din fata la lucrarea de pe maxilarul superior.....in urma unei manevre gresite. Dupa 20 ani am mers la dentist, care mi-a dat lucrarea jos si dupa extractiile care se impuneau mi-a pus o proteza pe maxilarul superior.....avind ca legatura un singur dinte al meu. Dupa alti 20 ani......mi-a cazut dintele meu.....si inca 3 dinti din proteza......tot din fata. Acum sunt din nou stirba. Nu sunt bani pentru proteza.....dar trebuie o alta proteza......fiindca nu pot sa maninc cum trebuie.....si apoi si aspectul.....imi impun sa rezolv si aceasta problema.....care este destul de prioritara.....acum.
                   O dantura frumoasa.......bine lucrata......iti schimba fizionomia......si nu numai. De aceea eu am indrumat-o si am ajutat-o financiar pe fiica mea pentru a-si aranja dantura. Conteaza foarte mult un ris larg si o fata destinsa.....pentru o persoana tinara care are o activitate publica......dar si pentru o persoana in virsta care se respecta. Eu am suferit foarte mult din cauza unei danturi nearanjate.....fiind stirba de la l2 ani pina la 21 ani......fapt care mi-a accentuat timiditatea si mi-a marcat viata.
                     O alta framintare launtrica a mea a fost si este depasirea conditiei mele. Lipsurile, saracia mi-au dat fiori toata viata. De ce mi-a fost frica nu am scapat......fiindca si acum ma urmareste "saracia". Am ajuns sa vind carti......din biblioteca personala.......pentru a-mi rezolva anumite nevoi: analize, repararea danturii, eventual un zugravit.......dar zugravitul il mai amin, fiindca Adelina inca nu s-a hotarit sa se marite......si are dreptate.....fiindca nu are inca un job. Este traumatizant sa aspiri la mai bine......si sa ai parte numai de rau......si de "decadere". Credeam ca Adelina va scapa de "saracie".......si macar ea isi va depasi conditia.....dar nu vad cum......deocamdata.

         VA URMA


Un comentariu:

Anonim spunea...

Va inteleg perfect:( din pacate am 21 de ani si am ramas deja fara dintii din fata si multe alte masele :( tare greu e cand ajungi asa :( va doresc numai bine ,sanatate si sa dea Domnul sa va rezolvati problemele ...

Trimiteți un comentariu