sâmbătă, 30 noiembrie 2013

Trairile launtrice.......o povara greu de dus 192


                         Am avut o discutie foarte serioasa cu fiica mea Adelina pe un subiect foarte delicat si anume MOARTEA. Frica de moarte este o stare emotionala negativa......de aceea am incercat tot timpul sa-mi explic.....dar si sa-mi inving aceasta FRICA. Am citit mult despre aceasta enigma a vietii si a mortii si ce credeti ca am inteles.....ca......"VIATA ESTE FATA NEVAZUTA A MORTII......si ca......MOARTEA ESTE FATA NEVAZUTA A VIETII".     "DUMNEZEU STIE.......STIINTA NU STIE".
                      Fiica mea are aceasta frica a "mortii iminente".....fiindca are doi parinti bolnavi cronici.....si neputinciosi fizic.....care locuiesc in domicilii diferite.....sunt singuri.....datorita starii lor civile......aleasa in urma cu 3o de ani de fiecare in parte. 
                        Eu care am avut mai multe decese in familie am considerat ca este de datoria mea sa vorbesc cu fiica mea......si sa incerc sa-i alung aceasta frica a "mortii iminente"......dar si s-o pregatesc pentru acest eveniment mai putin placut din viata ei. Am inceput cu "trierea" unor acte.....adica......actele de proprietate......actele de identitate......acte de imprumut in curs de plata......carnete cu cotizatii.......contracte cu furnizorii de servicii......acte medicale etc. Fiica mea este singura mostenitoare a mea......am sa ma interesez cum este mai bine pentru ea.....si ce sa fac eu cit sunt in viata.
                         Aspectul emotional este cel mai greu de pregatit.......dar usor, usor am s-o fac pe fiica mea sa inteleaga si acest aspect......pregatind impreuna.......si chiar transformind acest eveniment care se apropie......dintr-un eveniment neplacut intr-un eveniment accesibil si firesc. Orice inceput are si un sfirsit.....de aceea eu si fiica mea dorim ca acest "sfirsit al meu".....dar si al tatalui ei"......sa fie momente ale amintirilor frumoase. 
                                 Daca MOARTEA nu aduce BUCURIE.......macar sa aduca impacare sufleteasca, amintirile cele mai frumoase din viata si constientizarea ca "MOARTEA ESTE CONTINUAREA VIETII PE FATETA NEVAZUTA A VIETII".


       VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu