miercuri, 1 septembrie 2010

Trairile launtrice.............o povara greu de dus XIX

                Am dorit foarte mult ca fiica mea sa-mi implineasca visul meu de o viata...........de a face o facultate......ce-i placea ei bineinteles. Si mi-a implinit visul. Este licentiata in economie iar masterul in finante banci. A terminat in 2oo5......dar nu a lucrat in domeniul studiat. La noi in RmValcea .......este greu sa ocupi un loc de munca. Oferta este mai mica decit cererea in privinta locurilor de munca. Adelina.....fiindca despre ea este vorba......are virsta de 29 ani si o vechime in munca de 3 ani.......cu somajul. A mai lucrat ....la negru......la doua firme de evidenta contabila.

         Vreau sa le povestesc cititorilor blogului meu despre o intimplare incredibila a fiicei mele dupa angajarea ei la o firma de produse naturiste. S-a angajat la o colega a ei de master. Pe data de 25 august 2010 a semnat contractul de munca si a si inceput lucrul. In ziua cind s-a deschis magazinul au venit citeva peraoane sa vorbeasca cu patroana pentru angajare. Raspunsul patroanei a fost "am angajat deja". Dupa citeva zile a intrat in magazin o dna care lucreaza la LOTO Rm. Valcea. Se interesa daca se mai fac angajari. Patroana a spus ca s-au facut 3 angajari.......... deocamdata nu mai face angajari. Dna de la Loto se interesa de fapt pentru fiica ei. La o ora dupa ce s-a interesat dna, a venit fiica acesteia care se cunostea cu Adelina, fiica mea, de la niste cursuri facute prin somaj. Aceasta a pus intrebari de detaliu privind firma, la care Adelina nu a raspuns, fiindca nu erau problemele ei, ci ale patroanei. Patroana era ocupata cu perfectarea unor acte si individa nu a putut sa vorbeasca cu ea in magazin. A plecat din magazin...... dar...... a pindit-o pe patroana.....si cind aceasta a iesit din magazin...... individa a abordat-o. Patroana, surprinsa de intrebarile individei........cind a venit in magazin i-a spus Adelinei. A doua zi, cind Adelina era singura in magazin a aparut individa care i-a spus  ca patroana i-a permis sa vina in magazin sa o initieze pe fata mea. Bineinteles ca Adelina, nu a crezut-o, fiindca o cunoaste bine pe patroana.......aceasta nu ar permite asa ceva. Ea se ocupa de tot......deci si de initierea personalului angajat. Individa a revenit in aceeasi zi cu alte scorneli, imbirligaturi, cotite atit la Adelina, cit si la patroana. Ea dorea cu orice pret ca patroana sa renunte la Adelina si sa o angajeze pe ea.

           Situatia actuala de lipsa a locurilor de munca ii determina pe oameni sa recurga la tot felul de stratageme pentru a ocupa un loc de munca. Iar pentru patroni aceasta situatie este numai buna pentru a exploata forta de munca. Persoane cu un C.V bogat si supercalificati lucreaza pe un salariu de 540 lei NET.
             Spuneti voi cititori ai blogului meu .....ce este de facut? Tinerii nostri nu trebuie sa mai stea cu miinile in sin si sa actioneze....acum.....este parerea mea.

                                                                VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu