duminică, 8 mai 2011

Trairile launtrice.........o povara greu de dus 62

                           Cind este vorba de caracterul, de firea cuiva......dar si de educatia si pregatirea acelei persoane......in sens negativ......nu poti face mare lucru pentru a-i modela sufletul. Persoanele cu un nivel al constiintei scazut, care s-au nascut numai pentru a face rau altora, pentru a-i chinui psihic si fizic..... nu pot avea o evolutie buna din punct de vedere spiritual si nu pot fi modelati. Unii, chiar, se nasc rai si mor tot rai. Nu au acea schimbare, transformare morala in cursul vietii..... pe care o au altii. Cu astfel de oameni trebuie sa stim cum sa procedam. Cei de factura asta, care mai au si carte sunt extrem de vicleni si greu de demascat. Cind mint, farseaza sau excrocheaza......cred si ei ce mint si ce fac rau.....adica nu au constiinta. O astfel de persoana am intilnit eu in urma cu 15 ani. Eram angajata unei institutii din orasul RmValcea, atunci....cind a fost angajata o tinara, aparent timida, cu bun simt si politicoasa. Parea foarte tinara si lipsita de experienta, cu toate ca era casatorita si avea si doi copii la gimnaziu. O perioada......pina i-a cunoscut indeajuns pe fiecare.... colegi, conducere, colaboratori..... a pozat in acea tinara timida, respectuasa si "in banca ei"......dupa care a inceput.....sa-si arate "coltii". Pentru a se stabili cu locul ei de munca......fiindca era mutata de la un birou la altul....a inceput sa "tatoneze" pe slabiciunile sefilor si apoi pe cele ale colegilor. Prima miscare a fost sa-i scoata din gratia sefilor pe cei incomozi ei. Pe lista ei figuram si eu. M-am prins mai repede decit altii.......care erau si la "cirma" institutiei. Nu am reactionat in nici un fel la provocarile ei.......si chiar la atmosfera negativa pe care mi-a creat-o,  cu buna stiinta,  pentru a ma scoate "din circulatie" cum zicea ea. Intuitia mea m-a ajutat toata viata sa ies din tot felul de urzeli facute de oamenii rai si chiar de dusmanii mei. M-a implicat in tot felul de intrigi de birfe......incurcaturi profesionale. Niciodata nu am reactionat cum ar fi vrut ea. A inceput cu intrigele la profesori. Acestia ma cunosteau de zeci de ani si nu si-au schimbat parerea despre mine la spusele unei neavenite. Atunci cind colaborezi zeci de ani cu cineva se sudeaza niste sentimente, emotii pozitive peste care nu poti trece asa usor. Acesti oameni au ignorat-o.....ceea ce a stirnit-o si mai tare asupra mea. Atunci m-a implicat in problemele ei de familie, neintelegerile ei cu soacra. A inventat o poveste......care pe mine m-a lasat cu "gura cascata". Soacra ei un tip de mahalagioaica.....dar mai rezonabila decit nora. A venit la mine in birou si m-a luat tare.....dar dupa zece minute femeia si-a dat seama ca este un scenariu facut de nora ei....... reactia mea fiind de surprindere totala. Mi-a povestit apoi de neintelegerile ei cu nora, despre comportamentul violent al acesteia, despre faptul ca nora incerca sa-l departeze pe sotul ei, de mama lui, adica pe fiul ei. Femeia a plecat convinsa ca eu nu aveam niciun amestec in problemele lor de familia. Eu am incercat sa-i spun sefului meu despre colega mai tinara care se ocupa de intrigi, vrajba, fel de fel de scenarii......intretinind un climat de munca destul de incordat.....de discordie intre colegi, intre sefi si subalterni. Acesta s-a exprimat: " a intrat dihonia in institutia noastra". Nimeni nu mai avea incredere in nimeni......exista o suspiciune generala. Nu mai era armonia de alta data intre colegi. Pentru linistea lor citiva salariati au plecat din institutie. Ii facuse "praf" individa aceasta......le sifonase rau de tot imaginea.. Eu......care am tras si eu putin de pe urma sforariilor acestei individe.....am demascat-o..... folosind propriile ei arme. Un exemplu de viclenie a ei: se tot vaita ca are nevoie de bani......crezind ca eu am s-o imprumut din banii existenti in cassa institutiei......asta pentru a-mi face rau. Eu am imprumutat-o din banii personali. Cind i-am cerut banii la avans.....aceasta mi-a zis: "fiindca banii mi-ati oferit dvs., nu i-am cerut eu, am sa vi-i restitui cind am bani. Sigur ca raspunsul  nu m-a multumit.....dar de atunci eu nu ma mai ofer sa dau cuiva bani fara sa-mi ceara......bineinteles cu imprumut. Multe sunt de povestit.....dar nu mai are rost. Eu m-am pensionat. La citva timp am auzit de la colegi ca a facut vraiste in statele de plata salarilor......lucrare preluata dupa iesirea mea la pensie. Razbunarea ei pe mine a continuat. La bacalaureatul Adelinei, fiica mea, a incercat printr-o ruda de a ei profesor de matematica care facea parte din comisie.....s-o depuncteze pe fiica mea.....dar nu a avut spor... fiindca am aflat la timp si am stopat razbunarea ei. O persoana extrem de sireata, cu o inteligenta diabolica si niste ochi luciosi si mari de te speriau.
                 Astfel de oameni sunt greu de inteles, greu de demascat. Fac rau cu singe rece......numai pentru a-si atinge ei scopul. In preajma unor oameni...... de felul acesta...... te distrugi pur si simplu daca nu esti o personalitate puternica care sa-ti permita lupta cu astfel de oameni. 
                 ATENTIE! LA OAMENII VICLENI SI RAI!

                                                                     VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu