vineri, 10 iunie 2011

Trairile launtrice......o povara greu de dus 70

                      Imi place sa traiesc in actualitate.....ma intereseaza ce se intimpla in orasul meu natal RmValcea, in tara, in lume....nu sunt indiferenta la durerea semenilor.....de aceea imi exprim parerea mea, deloc buna, la adresa celor care ne conduc, care m-au dezamagit. Dezamagita sunt de 21 de ani.... fiindca mie personal imi merge mai rau decit pe vremea lui Ceausescu. Dupa "revolutia" din  l989 cu salariul meu de bugetara nu am mai facut fata la intretinerea familiei mele. Am muncit cinstit....nu am furat....nu m-am abonat la ciolanul partidelor. Era la moda atunci sa treci de la un partid la altul pentru a prinde o functie care nu numai ca iti aducea niste foloase materiale dar si la servici erai mai sigur. In 2001 am iesit la pensie la limita de virsta ca persoana cu dizabilitati. Pensia era mica in comparatie cu salariul.....dar si cu  preturile alimentelor si al serviciilor....utilitatilor etc. La un moment dat ramasesem datoare.......cheltuisem si rezervele banesti pe care le economisisem pe vremea lui Ceausescu. La pensie fiind, poti sa mai faci cite ceva pentru un ban......sa ai grije de un copil, de un batrin sau sa faci curatenie la cei cu bani......numai ca eu avind o infirmitate.....abia ma deplasez.....nu pot face aceste servicii. Infirmitatea mea nu-mi mai permite sa fac ceea ce am facut 30 ani. Stiu atitea.... ca acum as putea sa dau lectii in multe privinte......dar cine mai are nevoie de mine. Dar pot sa iau o atitudine civica in scris sau verbal.....ca ma pricep sa dau cu gura......si am si putere de convingere.....magnetismul meu personal. Daca ies in parc la aer curat....lo-15 pensionari se string pe linga mine......si comentam......situatia actuala a pensionarilor......si nu numai.....nu ramine un politician ne "tocat".  Asa si trebuie.... ca i-am votat.... cind pe unii cind pe altii..... crezind ca se schimba ceva. Dar i-am votat pentru ca ei sa-si faca interesele lor.....adica sa se imbogateasca.....nici vorba sa-i intereseze  soarta noastra a pensionarilor. SA LE FIE RUSINEEE! mai vroiau sa ne taie si pensiile cu 15%. Sa justifice averile lor.....cei care s-au perindat de 21 ani la conducerea tarii.....guvernanti, parlamentari, baroni locali......toti cei care au avut acces la privatizare. Va scriu cu lacrimi in ochi..... despre ce vad eu..... pe strazile orasului, in cimitirele si Bisericile din oras......pe cind vilele din nordul orasului si zonele limitrofe s-au inmultit vazind cu ochii. Foarte multi care lucreaza in institutii bugetare din RmVilcea si-au "tras" niste vile de toata frumusetea. Afacerile unora......i-a imbogatit pe multi bugetari. Imi este greu sa va vorbesc despre vilceni de ai mei care acum fac foamea......fiindca sunt batrini, bolnavi...... cu pensii uluitor de mici...... dupa zeci de ani de munca la  construirea de hidrocentrale, la combinatul chimic, in fabricile de incaltaminte si cherestea, uzina de soda etc. Acesti batrini au demnitatea lor......nu cersesc.....doar asteapta un pachet.... pomana la cite un parastas sau un ajutor de la cunoscuti. Oamenii acestia au construit obiective industriale, culturale...... ca sa aiba politicienii, guvernantii ce vinde.....in cei 21 ani de capitalism. Nici eu nu sunt mai breaza......am o pensie de nimic dupa 30 ani de munca cinstita.......am un apartament de pe vremea lui Ceausescu. Imi duc zilele de azi pe miine cu o mare durere in suflet..... pentru ce vad zi de zi la televiziuni......ca se petrece in tara noastra... dar si pentru traiul meu.... din zi in zi mai saracacios. Am o fiica de 29 ani licentiata..... fara siguranta zilei de miine......fiindca nu are un loc de munca sigur. Reorientarea profesionala....... este zadarnica...... daca nu sunt locuri de munca. Care mai este idealul acestei tinere? Venitul nostru ne ajunge doar pentru hrana zilnica si pentru plata utilitatilor. Nu mai ramine nimic pentru o haina, sau altceva......nu mai zic de un zugravit....... care este necesar...... sau..... de inlocuirea instalatiilor sanitare....... care de asemenea este necesara. Familia mea extinsa s-a faramitat, datorita plecarilor la munca in strainatate. Am o mare revolta in suflet pentru acest fapt...... si ma gindesc si eu ca un bun roman.....la multe solutii. Romanii trebuie sa fie mai uniti, mai hotariti si mai patrioti. O schimbare de mentalitate se impune....... si orice ar fi nevoie.... pina la sacrificiu.
                      
                     TINERI  NU STATI PE MARGINI......NU VA LASATI INTIMIDATI.......LUATI FRIIELE  ROMANIEI....CU ORICE PRET!

              VA URMA         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu