duminică, 12 iunie 2011

Trairile launtrice........o povara greu de dus 72

           Azi fiind sarbatoare am fost la Biserica. La slujba venise si o cunostinta a mea. Ne-am salutat discret iar dupa slujba am cazut de acord sa stam de vorba in parcul din apropierea Bisericii. Nu ne-am mai vazut de multi ani......de pe vremea cind eu eram salariata.....cind ne-am intilnit intr-o Banca din RmVilcea. Doamna are virsta de 77 ani.......a lucrat pe santierele citorva hidrocentrale.....dupa care s-a stabilit la RmVilcea. Sotul dinsii a lucrat tot pe santiere zeci de ani. Au muncit din greu......au facut doi baieti pe care i-au crescut si educat frumos, chiar daca au mers din santier in santier si au locuit in conditii de santier in adevarate colonii de munca. Copiii lor au invatat carte in acele conditii vitrege.....au devenit ingineri constructori de hidrocentrale. Deci singura lor avere sunt acesti fii in care au investit cea mai mare parte a cistigului lor de pe santiere. Sotul doamnei a decedat in urma cu 5 ani. Aici in Rm.Vilcea au primit de la TCH un apartament cu doua camere care dupa "revolutie" l-au cumparat. Doamna locuieste aproape de Biserica, dar aproape si de zona in care se afla colonia de munca, de alta data. Eu locuiesc in aceeasi zona......si cind am plecat spre casele noastre, impreuna, am trecut prin fata blocului unde locuieste doamna.......care a insistat foarte tare sa merg la dinsa, spunindu-mi ca locuieste la parter, stiind ca eu nu pot urca la etaj. Am mers.....fiind si eu dornica de a comunica cu cineva care gindeste ca mine. Cind am intrat in apartament am simtit acea energie pozitiva care iti lumineaza sufletul si mintea. Un apartament curat si foarte simplu mobilat. Cum zic eu.... o saracie placuta..... ceva care te imbie la rustic.....simplu, lipsit de civilizatie, unde eu m-am simtit ca la mine acasa. Pe mine bogatia ma instraineaza de mine insumi. Doamna m-a servit cu o placinta si cu un suc natutal......pe care le-am savurat in timp ce vorbeam despre ce se petrece in ROMANIA noastra. Doamna foarte revoltata a zis ca nu-i place "rinduiala" din tara asta......ca ce am construit noi "au vindut" astia pe degeaba. Smecherii au cumparat pe nimic si au vindut la "fier vechi"...... si multe alte comentarii la modul nostru de gindire.....de persoane cu patriotismul in singe. I-am disecat pe "hotii" de la virf ai ROMANIEI avind in vedere ce se scrie in ziare si ce se dezbate la televiziuni despre "ciocoii" politici din PDL, USL. Este o realitate cruda pentru noi pensionarii cu pensii mici.......dar si pentru tineret, salariati, someri, persoanele cu dizabilitati. Doamna are pensia 75o lei dupa 35 ani de munca prin santiere. Traieste modest.....o mai ajuta baietii ei, care locuiesc cu familiile lor la Drobeta Turnu Severin unde si lucreaza..... la hidrocentrala. Mi-a spus ca baietii ei nu au vile sau case.....traiesc modest asa cum au crescut......si ei si-au crescut copiii tot prin santiere. Am plecat de la dinsa cu un suflet mai usurat de nemultumirile acumulate in cei 21 ani de capitalism.
    
                   Care vreti si care puteti luati atitudine fata de acesti "hoti" de rang, "ciocoi"......care sug singele romanilor.

          VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu