marți, 16 august 2011

Trăirile lăuntrice........o povară greu de dus 98


                        In postările mele am povestit şi despre fraţii mei şi familiile lor. Vă reamintesc că am trei fraţi: unul are 58 ani, altul 54 ani iar cel mai mic dintre fraţi are 52 ani. Ştiam că acum 10 zile fratele Gelu în vârstă de 54 ani a plecat la Tulcea intr-un mic concediu. Astăzi mi-a dat telefon........şi mi-a zis că este internat la Cardiologie Rm.Vâlcea la terapie intensivă.......ca urmare a unui infarct făcut la Tulcea.......unde a stat internat cîteva zile.......după care şi-a cerut externarea sub semnătură. A venit cu salvarea la Rm.Vâlcea.......şi s-a internat la urgenţe Rm.Vâlcea.......a fost conectat la aparate........şi i s-au făcut investigaţii, tratament........unde mai stă cîteva zile.......după care va merge la Târgu Mureş pentru a face alte investigaţii.......printe care şi coronarografie......şi atunci se va stabili dacă este necesară operaţia pe inimă. Doctora la care este internat este venită de la Târgu Mureş.......şi s-a exprimat către cumnata mea.....că la experienţa ei.......poate spune că este nevoie de operaţie, fiindcă are inima bolnavă de peste 15 ani.
                     Fratele meu Gelu care era de un optimism de invidiat......care avea o vorbă de incurajare pentru fiecare şi care radia de energie pozitivă.......astăzi la telefon era panicat.......aproape speriat de ce i s-a întîmplat. Cind mi-a vorbit la telefon despre infarct......despre conectat la aparate......m-am blocat pur şi simplu.......vroiam să-l încurajez......dar nu eram în stare să-mi aleg cuvintele. După telefonul de la fratele Gelu......am sunat-o pe cumnată........care mi-a dat mai multe detalii. Le-am spus şi celorlalţi fraţi........cărora nu le venea a crede. N-am fost în stare să merg la spital......dar am trimis pe fiica mea şi pe un alt frate......care au venit acasă speriaţi de ce văzuseră la Terapie intensivă din cadrul secţiei Cardiologie.
                      Am să vă povestesc ce s-a întîmplat cu fratele Gelu în urmă cu aproximativ două luni. Periodic facea nişte analize, care-i erau cerute în mod obligatoru, in vederea continuării serviciului, pe care-l prestează. Una din analize adică glicemia i-a ieşit foarte mare........mă rog, a fost luat în evidenţă cu Diabet şi i s-a dat tratament cu o dietă foarte strictă. El a urmat tratamentul ca la carte......şi glicemia a scăzut.......bineînţeles că a rămas sub tratament. La electocardiogramă şi consultul făcut de cardiolog n-a reieşit că ar avea probleme cu inima........deci el nu făcea nici un tratament pentru inimă........şi iată acum SURPRIZA.......UN INFARCT. Acest frate în afară de o tuse tabagică şi răceli banale.......nu avea probleme. Un semn de întrebare există.....a fumat o perioadă destul de mare.......după care a redus numărul de ţigări fumate pe zi......iar în ultimul timp numai fuma. Cauzele sunt multe........poate fi şi ceva ereditar......fiindcă mama noastră a avut o boală de inimă......Stenoză mitrală.......şi moartea i s-a tras dintr-o insuficienţă cardiacă globală.
                  Vreau să vă mai spun că noi ceilalţi trei fraţi îi suntem profund recunoscători......fiindcă el ne-a ajutat.....mult, mult timp cît a trăit în Suedia pe timpul lui "Ceauşescu".......dar şi de cînd s-a repatriat ne-a ajutat cu relaţiile lui şi cu tot ce a putut el......maşină, informaţii, haine etc. Am înţeles că acea coronarografie costă 1200 lei iar operaţia cu Bypass sau implant Stent peste 10000 lei.......la unul din spitalele universitare din ţară. Dacă fratele meu şi cumnata mea nu ar avea banii aceştia.......fratele meu nu s-ar putea opera......iar noi cei trei fraţi ai lui..... chiar dacă am vrea.......nu avem atîţia bani pentru a-l ajuta.......şi am rămîne cu o mare durere in sufletele noastre că nu ne-am ajutat fratele pentru a-şi prelungi viaţa. Asta-i viaţa!. Trăim vremuri grele!. SPER CA:  DUMNEZEU SĂ-L  AJUTE ŞI PE FRATELE NOSTRU!

         VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu