luni, 25 iulie 2011

Trairile launtrice.........o povara greu de dus 85

                       
                         Acum citeva zile am avut o experienta.......pe care nu o voi uita curind. M-am simtit putin balonata......si am luat un carbune medicinal. Scaunul a fost diareic si negru. M-am speriat foarte tare.....asa ca l-am sunat pe fratele meu care este prieten cu o doctorita, pentru a o intreba ce s-a intimplat. Aceasta a spus sa ma prezint la urgente pentru internare......fiindca ar fi vorba de o hemoragie digestiva. M-am speriat si mai tare......astfel ca m-am pregatit pentru internare. La urgenta......investigatii......si apoi pe sectie alte investigatii. Am ramas sub observatie trei zile.......doctora spunindu-mi ca ma transfera la chirurgie daca este nevoie de operatie.......iarasi m-am speriat. In salon erau 8 paturi.......cu bolnave trecute de 7o ani......eu eram cea mai tinara, adica 61 ani. Era o caldura insuportabila in salon, iar bolnavele care de mai care se vaitau de dureri.....motiv ca eu sa intru in panica......asa ca incepusera si la mine niste dureri in toate oasele cu o molesala totala.......parca nu mai aveam putere. Imediat m-au pus la perfuzii.......bineinteles dupa ce imprealabil fiica mea cumparase o "traista" de medicamente. N-am mai avut nici un scaun: nici diareic dar nici normal. Mincarea s-a redus la orez fiert, piine prajita si ceai de menta. Noaptea.......boala este mai grea......asa ca......au inceput bolnavele cu vaietele. Una din ele chiar se simtea rau.......gemea in somn.......am trezit-o si am intrebat-o ce o doare?. Am chemat asistenta.......aceasta a inceput s-o certe. Bolnava aproape ca nu mai putea vorbi de durere. I-am zis sa nu o mai certe......si sa-i faca un calmant.......dar batrina nu avea medicamentele cumparate, fiindca nu avea bani.......si nu avea pe nimeni care sa se intereseze de ea.......deci, nu avea sot, nu avea copii, nu avea frati si nici surori........avea 86 ani si multe boli......si atit. Asistenta a spus ca nu are spitalul medicamente.......nici macar calmante......si a plecat lasind-o pe batrina in mari dureri.....cu vaiete si gemete. M-am dus dupa asistenta......si i-am spus sa-mi spuna ce calmant sa cumpar, pentru batrina.....ca ma duc la farmacia din poarta spitalului sa cumpar. A spus ca trimite o infirmiera......i-am dat 1o lei......sa ia de toti banii calmante. Catre dimineata am atipit si eu. A doua noapte......in spital pentru mine......o alta batrina se vaita......am chemat asistenta......batrina avea medicamentele cumparate de copii......dar nu stia sa spuna ce......si cum sa le ia. Fiindca era intre viata si moarte.....asistenta a chemat doctora de garda......aceasta a consultat-o putin.....si a intrebat-o unde ii este insotitorul.......a spus ca investigatiile sunt in curs, apoi i-a spus asistentei sa o aseze intr-o pozitie aproape sezinda........si sa-i faca o injectie intravenoasa. De emotii m-a apucat si pe mine diareea.......primele doua scaune negre.....apoi, culoarea la ce am mincat......au fost vreo 5 scaune. M-am linistit.......scaunele erau colorate in negru de la carbunele medicinal. A treia zi am mai facut o perfuzie......si am fost externata. Analizele au fost aproximativ bune.......ecograful a aratat un ficat intr-o stare mai buna......avind in vedere diagnosticul......boala a stagnat in evolutie. Am venit acasa mai speriata decit am plecat. Am dormit mai mult decit normal.......astfel mi-am revenit.......dovada ca va povestesc si dvs, ce am patit. Imi permit o mica concluzie:
                Situatia actuala din sanatate favorizeaza si mai mult SPAGA . Este mana cereasca pentru doctori si pentru asistente. Este greu, intradevar, pentru persoanele defavorizate......pentru cei care nu au pe nimeni. Asistentele fura medicamente de la bolnavii batrini fara insotitori.......fiindca acestia nu stiu sa le dozeze si ramin cu medicamente neluate. Ce am vazut eu ar fi un semnal de alarma pentru guvernanti........dar acestia nu au urechi sa auda si ochi sa vada......fiindca si ei PRACTICA SPAGA.

            VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu