sâmbătă, 7 august 2010

Trairile launtrice..........o povara greu de dus III

             Inainte de a va vorbi de cel mai urit capitol din viata mea - "CASATORIA" - am sa va vorbesc despre firea mea, despre personalitatea mea. Sunt o persoana care ma bazez pe intuitia mea. Din acest punct de vedere am evitat multe necazuri pe care mi le-ar fi pricinuit unii sau altii. Relationez usor, sunt o buna ascultatoare, in sensul ca ii ascult pe oameni cind isi povestesc necazurile si nu numai atit, ii si ajut. Sunt cinstita si loiala. Sunt o persoana de cuvint. Am o structura sufleteasca de om BUN. Nu-i judec pe oameni. Intotdeauna mi-am judecat slabiciunile mele, greselile mele mai aprig decit pe ale altora. Uneori sunt credula, naiva, multi profitind de naivitatea mea. Sunt foarte generoasa, fapt pentru care multi profitori au "roit" in jurul meu. Sinceritatea mea a fost luata drept prostie. Firea mea de om impaciuitor mi-a adus mai mult necaz decit liniste sufleteasca. N-am vrut sa se faca vilva in jurul problemelor mele, dar de asta am avut parte. Ca o observatie a mea: nu am avut parte de tot ce mi-am dorit cu ardoare sau am iubit eu cu "patima" sa zic asa. Tot timpul mi-am dorit sa-mi depasesc conditia mea sociala. Tot ce am facut si fac.....fac cu mare seriozitzte, dar nu intotdeauna mi-a iesit cum am vrut. Esecurile m-au facut de multe ori sa dau inapoi. Cind ma coplesesc necazurile,  ma mobilizez intelectual, psihic pentru a reusi, a birui. Sunt o buna credincioasa. In tinerete credeam in constiinta mea, acum cred in Bunul Dumnezeu.

CASATORIA mi-a adus dezastru in viata mea. Pe fostul sot l-am cunoscut in anul l970 intr-o localitate din jud. Valcea, localitate unde s-a nascut mama mea. Mi-a placut de el, dar nu ma gindeam la casatorie atunci. Apoi el a avut o evolutie profesionala rapida, ocupind functii de director la mai multe institutii de cultura din jud. Valcea si din RmValcea. Nu stiu de ce a parasit RmVilcea unde avea locuinta si un loc de munca  mai mult decit bun. Eu l-am revazut in anul 1980 cind lucra in localitatea lui natala ca vice-presedinte la primaria din localitate. Revederea mea cu el s-a datorat cumnatei mele.....o poveste intreaga. Inprejurarea in care am hotarit sa ne casatorim a fost tot atit de ciudata ca revederea. Intimplari pe care nu mi le explic nici pina acum. Acum cred ca asa a fost sa fie. Karma fiecaruia sau destinul. Eu aveam locuinta mea in RmValcea - nu locuiam cu parintii si fratii. Aveam servici bun in RmValcea - pregatirea mea profesionala fiind de contabil. Fara sa gindesc mult, am hotarit sa-l urmez adica m-am mutat din oras la tara. Toti ma sfatuiau sa nu fac asa ceva, dar eu care-l iubeam nu am ascultat. M-am transferat cu serviciul la tara, mergind la domiciliul lui. Cununia civila am facut-o la tara la primaria unde el era vice-presedinte. Am facut o petrecere in familie si atit. Eu fiind nascuta, crescuta in oras, lucrind intr-o intreprindere mare in oras, nu am putut sa ma adaptez asa repede la conditiile de tara. Din acest moment a inceput calvarul. Pretentiile lui erau tot mai mari adica gospdarie, gradina, servici, musafiri permanenti de la judet. Recunosc, nu puteam face fata. Intelegere din partea lui exista doar aparent. Fiind singura printre straini m-am atasat si mai mult de el. Surorile lui care au venit la tara de la Timisoara, Sibiu, Giurgiu s-au aratat nemultumite ca locuim in casa unde au si ele dreptul. Au inceput cu birfele. Una dintre ele i-a zis lui "din toate fetele frumoase pe care le-ai avut te-ai oprit la schioapa asta". Atit i-a trebuit lui, acest impuls, ca apoi el si-a dat marama pe fata. A inceput cu jignirile in privinta defectului meu fizic, venea acasa baut si plingea, era alt om decit cel cunoscut in societate si bineinteles de mine. Avea manifestari ciudate, un vocabular vulgar, era de nerecunoscut, pentru mine. Mi se facuse si frica sa mai locuiesc cu el. Pentru el conta mai mult ce spunea lumea, familia lui, adica surorile, fiindca parintii lui decedasera de mult. Avea izbucniri pe care nu le motiva. Nu stiam ce sa mai cred. Am incercat sa stau de vorba cu el in privinta casniciei noastre. Imi spunea sa nu bag in seama izbucnirile lui, vorbele etc. Apoi 2-3 luni era cel pe care il cunoscusem eu initial.

                                                                            
                                                                          VA URMA...    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu