marți, 10 august 2010

Trairile launtrice...........o povara greu de dus VIII

             Nu pot sa nu va vorbesc despre fratii mei la care eu tin foarte mult. Acum  ne avem numai pe noi. Fratele Florin are 57 ani, fratele Gelu are 53 ani iar fratele Radu are 51 ani. Noi semanam la fizic doi cite doi. Flebetea familiei era fratele Gelu si tot el a ramas si acum. Tot timpul este vesel, binedispus. Fata lui radiaza de bucurie, de fericire. Daca stai in prezenta lui te incarci cu energie pozitiva. Despre el am sa va vorbesc mai mult. Dupa terminarea liceului s-a hotarit sa fuga din tara. A trecut Dunarea inot la iugoslavi unde a cerut azil politic. A fost adus in tara din cauza unui asa zis prieten care l-a dat in primire. A facut puscarie 1 an pentru trecere frauduloasa de frontiera. Dupa ce a venit din puscarie si-a depus cererea de emigrare. Cu greu i s-a aprobat. Dupa 2 ani a plecat in mod legal. A ajuns in Suedia la Goteborg. A invatat limba, a primit locuinta dotata cu tot ce-i trebuia si a fost angajat la Volvo. Fratele Gelu ne-a scos pe toti ceilalti frati din saracie. Trebuie sa-i fim recunoscatori toata viata. Dupa revolutie a venit in tara cind a intilnit-o pe prima sotie. S-au cunoscut, s-au placut si s-au luat. De la inceput eu mi-am dat seama ca nu va merge casnicia lor dupa cum se purta ea cu fratele. El o diviniza iar ea juca un teatru de prost gust cu el. S-au despartit repede, intr-o luna de zile, neavind copii, in schimb partajul a durat 8 ani fiindca au avut ce imparti. Ea era din RmValcea dar s-a stabilit la Mioveni-Pitesti unde fratele meu a cumparat multe acareturi. Fratele a hotarit sa se repatrieze. Greu cu plecarea dar si mai greu cu repatrierea. A intilnit o fata buna cu care a stat fara acte o perioada. S-au cunoscut mai bine si au hotarit sa se casatoreasca. Ea este mai mica decit fratele cu 15 ani. Nu au copii dar se inteleg bine. Ea il iubeste foarte tare si are grija de el ca de un copil. Amindoi au meserii banoase. In fiecare an isi fac concediile in strainatate. Sanatosi sa fie ca sa mearga unde isi doresc. Celalalt frate caruia noi ii zicem "moxonu" este un om deosebit. Face  in curind nunta de argint cu sotia lui. Are doi copii frumosi  si descurcareti. Baiatul lucreaza de 4 ani in Italia iar fata, printesa familiei, lucreaza si ea  dar nu in Italia ci in Romania. Cumnata mea a intrat de o luna in somaj la 43 ani. Ambele cumnate sunt fete bune .....sotii bune....gospodine.....familiste convinse. Fratele Radu a stiut cum sa-si mentina armonia in familie si si-a rezolvat singur problemele de familie, neimplicind, parinti, frati sau alte rude. Traiesc modest dar isi permit sa-si faca micile placeri. Fratele Florin ne-a suparat pe toti cu betiile lui. El nu a fost casatorit legal niciodata dar a stat pe parcursul vietii cu trei femei care au murit, doua de cancer si una intr-o explozie. Aceste femei nu aveau viciul bauturii si l-au mai frinat de la bautura dar a gasit una care bea mai mult decit el. Acum fratele nu mai bea. A facut un preinfarct si n-a mai baut dar dupa aceea a facut sevraj de la intreruperea brusca a bauturii. Tot timpul l-am tras dupa noi fiindca altfel devenea un boschetar. Acum nu mai bea. II este drag sa traiasca, incearca sa recupereze ce a pierdut....citeste....vizioneaza filme....nu-i scapa emisiunele politice etc. L-am iertat de tot ce ne- a facut la bautura. Acestia sunt fratii mei. Si ma mindresc cu ei.


VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu