duminică, 8 august 2010

Trairile launtrice............o povara greu de dus V

           In acest episod am sa va relatez o situatie incredibila care numai mie mi se putea intimpla si dupa aceea am sa va povestesc despre stabilirea paternitatii fiicei mele. In urma cu 22 de ani am cunoscut o doamna cu care am colaborat pe linie de servici. Prin dinsa am cunoscut-o si pe fiica dinsii care era studenta atunci. Doamna s-a pensionat inaintea mea dinsa fiind mai in virsta. Auzisem de la unii, altii ca era o persoana periculoasa, sotul dinsii fiind agent la securitate. Nu am dat importanta fiindca nu discutam altceva decit probleme strict profesionale. A avut niste conflicte cu conducerea unitatii unde lucra dar pe mine nu ma interesa. Cu aceasta ocazie a venit la mine in birou, mi-a povestit ce i-a convenit, si dintr-o data, si in mod direct mi-a propus sa-l reclam eu anonim pe director. Am ramas uluita de indrazneala. Pur si simplu nu am putut sa-i dau o replica mai dura doar atit am spus ca nu fac eu asa ceva. Am evitat-o cit s-a putut. Dupa pensionarea mea la 2 ani mai precis in anul 2oo3 m-am pomenit cu dinsa la usa mea. Am invitat-o in casa. A inceput sa spuna in mod voalat despre neintelegerile cu fiica sa. Au urmat si alte vizite. Tot despre neintelegerile din familie imi vorbea ba m-a intrebat daca mi-a spus fiicasa cu cine a facut fetita. Era suparata pe fiicasa ca mergea in fiecare seara la o doamna preoteasa. Cind iesea din apartament de la mine mai raminea citeva minute si-mi propunea ba s-o urmaresc eu pe fiesa in ce case intra ba sa-i scriu eu scrisori ficasi pe care sa le dicteze dinsa. O data mi-a zis sa trimit eu o scrisoare unui calugar din Maramures unde mergea ficasa etc. Toate aceste servicii zicea ca mi le plateste. Mi-a fost rusine de rusinea dinsii si n-am sictirit-o asa cum ar fi meritat. Intr-o zi am primit telefon chiar de la fiicasa care m-a intrebat asa ca introducere cum am suportat operatia de coxo-artoza. Mi-a cerut permisiunea sa ma mai sune. N-am refuzat-o. Eu nu o mai vazusem de mult. Stiam, ca are o fetita, ca are ceva probleme de sanatate. Intimplator m-am intilnit cu ea o data la Biserica si alta data in Moll. Am ramas uimita de cum arata......imbatrinita, slaba, mergea greu, si se sprijinea intr-o cirja. Am zis in sinea mea "asta e viata" fiecare isi poarta CRUCEA mai greu sau mai usor.  Mamasa n-a mai venit in vizita la mine dar a inceput fiicasa cu telefoanele. La orice ora din zi sau noapte cind suna ii raspundeam si-i ascultam amaraciunea ei ore in sir adica 4-5 ore. Simtea nevoia probabil sa povesteasca despre greselile ei dar si despre neintelegerile cu parintii, in special cu mama, care o jignea mereu si-i reprosa ca a facut un copil cu cine nu trebuia. Deci maicasa stia cu ce barbat are fetita. N-am inteles  de ce m-a mai intrebat pe mine! Atitea.... mi-a spus despre parinti si rude..... fapte degradante, detestabile. Concluzia mea a fost ca mama a educat-o prost pe fiica..... ca nu i-a dat independenta atunci cind a trebuit si nu a lasat-o sa se descurce singura cind a gresit. De aceea fiica avea niste pretentii absurde la parintii ei: sa-i faca menajul, sa aiba grija de nepoata, sa-i dea bani cit de multi, doar ea este o doamna, care nu a facut facultate.... ca sa smotruiasca. Eu am cautat sa-i alin durerea dar s-o trezesc si la realitate. Atita trufie, mindrie, orgoliu aveau si una si cealalta incit nu-si puteau ierta greselile una la alta. Pur si simplu se birfeau una pe alta si mai implicau si persoane straine in mocirla lor de familie. Amindoua scorneau, inventau tot felul de povesti pentru a se ameninta una pe cealalta prin persoane docile, naive, care le ascultau din respect pentru pozitia lor sociala. Le-am prins cu minciuna de nenumarate ori. Se scandalizau zi de zi pe motive minore. Fetita era bagata la mijloc. Fiecare iscodea fata, si o instigau, una impotriva celeilalte. Se foloseau de oameni in toata murdaria lor. Apoi se coalizau inpotriva oamenilor nevinovati in cazul in care acestia nu le facea jocul. Atita rautate am constatat la femeile astea incit chiar mi-am zis: oare nu le va pedepsi Dumnezeu?. Dupa ce mi-am dat seama de viclenia lor de lipsa de omenie i-am spus celei tinere de 46 ani cind mi-a dat telefon, sa nu-mi mai birfeasca familia ei, fiindca ma incarca cu energie negativa. O perioada nu mi-a mai dat telefon. Ultimul telefon a fost pe 2 iunie 2o1o cind eu eram in spital operata de 2 zile. Mi-a spus ca s-a operat la Sibiu unde a stat internata 2 luni. Era suparata pe mama ei ca i-a zis ipohondra si pe fata ca a dat in ea si bineinteles pe femeia care ii gatea ca i-a furat niste cutite de argint. I-am spus ca nu mai pot s-o ascult fiindca imi era rau. Pe data de 15 iulie 2o1o am avut asa o intuitie.....si i-am dat telefon ca s-o intreb cum se simte. Mi-a raspuns fata care mi-a zis : pai nu stiti.....mama a murit.... si am inmormintat-o ieri. Am crezut ca glumeste fata dar a venit la telefon bunica, adica mama celei decedate, si mi-a zis "s-o las sa se odihneasca ca eu i-am bagat in cap ficasi fel si fel de prostii" findca eu as avea pe incornuratul adica pe diavolul. I-am zis ca face un mare pacat...... si v-a primi pedeapsa de la Dumnezeu. Apoi mi-a zis ca am tradat-o. Nu... i-am zis eu: doar v-am ascultat pe amindoua cum va birfeati........si am inchis telefonul.


Sincer va spun ca mi-a parut rau ca a murit asa tinara la 46 ani, lasind o fetita de 10 ani. O femeie desteapta dar care si-a irosit viata si nu a dat atentie bolii de care suferea desi avea o inalta pregatire medicala.....nu a renuntat la mindrie, trufie,orgoliu, rautate nici macar in al XII lea ceas.

Cuvintele veninoase ale mamei ei, mi-au reactivat trairile mele interioare, dar in acelasi timp m-au facut sa trag niste concluzii. Stimabila doamna stia ca fiicasa i-a facut de ris si ca a deconspirat secretele familiei si cum este preocupata numai de RANG si de orgolii..... ce a zis.......hai s-o fac praf pe asta ca sa nu vorbeasca. Astia sunt oamenii parveniti cu mult tupeu, neobrazare si fara constiinta. Iar pentru mine este o invatatura sa nu mai dau atita ascultare unor persoane insistente si pe care nu le cunosc bine. Ramine totusi o necunoscuta pentru mine.... cum de acesti oameni isi formeaza o parere atit de falsa despre mine? Stimabila doamna mai in virsta decit mine....care are 72 ani.... cum a putut crede despre mine care am virsta de 60 ani ca ma ocup cu diavolul? sau altele: reclamatii, urmariri, tradari? Mai bine ar fi  studiat boala fiicei ei fiindca stia ca are o boala incurabila cu un prognostic sever si i-ar fi acordat afectiune si intelegere in loc s-o birfeasca, s-o urmareasca, sa-i reproseze. Ar fi cazul sa-l caute pe Dumnezeu.....si sa-l roage sa-i ierte pacatele. Lasati rautatea si mindria la o parte "stimata doamna"si constientizati macar acum cit rau ati facut semenilor dvs..... si chiar fiicei dvs..... cu felul dvs. de a fi.

  VA URMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu